آخرین اخبار
کد مطلب: 80355
استفاده از تمام ظرفيت ها براي ارتقاي فرهنگ سلامت ضروري است
تاریخ انتشار : 1393/05/28 09:44:15
نمایش : 2073
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و رئيس مرکز بهداشت چهارمحال وبختياري گفت: استفاده از تمام ظرفيت ها براي ارتقاي فرهنگ سلامت ضروري است.

 

به گزارش سلام لردگان از شهرکرد، دکترعلي ضامن صالحي فرد، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و رئيس مرکز بهداشت چهارمحال وبختياري امروز"23مرداد" در جمع پزشکان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان، ايجاد تحول در سبک زندگي و ارتقاي‌ سطح سواد سلامت تک تک افراد را لازمه ايجاد تحول مثبت در نظام سلامت جامعه دانست.

 

وي گفت: براي ارتقاي فرهنگ سلامت بايد از تمام ظرفيت ها وامکانات بهره جست و نيروي انساني را به خوبي مديريت کرد.

 

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي،‌ همچنين بر اهميت پرداختن به موضوع خود مراقبتي از سوي کليه اقشار جامعه به ويژه متوليان تامين و حفظ سلامت جامعه از جمله بهورزان و کارشناسان شاغل در مراکز بهداشتي و درماني تاکيد کرد و آموزش را لازمه ايجاد تغيير در سبک زندگي و ترک عادات غلط دانست.

 

دکتر صالحي فرد افزود: تحول در سلامت از اولويت هاي دولت است که مسئولين استاني و شهرستاني بايد با کمک بخشداران و دهياران وشوراهاي اسلامي و مسئولان محلي به تحقق اين رسالت مهم کمک کنند.

 

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و رئيس مرکز بهداشت استان، از کمبود پزشک عمومي به عنوان يک مشکل عمده در سيستم بهداشت و درمان کشور و به تبع آن استان ياد کرد و افزود: در شهرستان لردگان بيش از 50 پزشک جهت ارائه خدمات بهداشتي و درماني در سطح خانه هاي بهداشت،‌ مراکز بهداشتي و درماني شهري و روستايي و پايگاه هاي شهري مورد نياز است که متاسفانه در حال حاضر اين خدمات توسط 20 پزشک در حال ارائه مي باشد.

 

وي اضافه کرد: مسئولان دانشگاه در تلاش هستند با مديريت منابع و برنامه ريزي صحيح خدمات مورد نياز را در تمام نقاط، حتي دور افتاده ترين مناطق استان به بهترين نحوه ارئه نمايند که اين امر مستلزم توجه ويژه مسئولان استان و همکاري مردم در بحث دريافت آموزش ها در راستاي ارتقاي‌ سطح سواد سلامت و ترويج و نهادينه کردن فرهنگ خود مراقبتي است.


پايان پيام/
منبع : شبستان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس